به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه روز سه شنبه دوم تیرماه نشست هفتگی خود را با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت خارجه برگزار کرد. وی در این نشست در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا هیئت ایرانی در جریان سفر به ژنو دیداری با آقای […]
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه روز سه شنبه دوم تیرماه نشست هفتگی خود را با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت خارجه برگزار کرد.
وی در این نشست در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا هیئت ایرانی در جریان سفر به ژنو دیداری با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است، اظهار کرد: خیر ما دیداری با مدیرکل آژانس نداشتیم.
بقائی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بازرسان آژانس از تاسیسات هستهای ایران که در جریان حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب دیدند بازدیدی داشته باشند؟ خاطرنشان کرد: برنامهای برای بازرسی آژانس از تاسیسات آسیب دیده ایران در جریان تجاوزات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی نداریم و اساساً در این زمینه شیوه نامهای وجود ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ما به عنوان یک عضو پیمان منع اشاعه روال عادی خود را ادامه میدهیم و این روال عادی مشخص است.
این مقام وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به قطعنامه چندی پیش شورای حکام علیه ایران خاطرنشان کرد: در اینجا لازم است از کشورهایی که مسئولانه تصمیم گرفتند و به این قطعنامه رای منفی یا ممتنع دادند تشکر و قدردانی کنم، از برخی از کشورهای منطقه نیز بسیار گلهمند هستیم که با وجود اینکه شاهد اقدامات و جنایات آمریکایی بودند به این قطعنامه رای مثبت دادند.


























Tuesday, 23 June , 2026