افزایش عجیب قیمت نفت در پی ناامنی در شاهراه انرژی جهان+ عکس
با ازسرگیری تدریجی کشتیرانی در تنگه هرمز، قیمت نفت به سطح پیش از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران بازگشته است. قیمت نفت خام برنت، شاخص جهانی قیمت نفت، برای مدتی به کمتر از ۷۲ دلار در هر بشکه رسید؛ تقریباً همان قیمتی که یک روز پیش از آغاز حملات در ۲۸ فوریه ثبت شده بود. بهای برنت سپس به ۷۳ دلار و ۲۳ سنت افزایش یافت.
اطلاعیه قطع گاز فردا ۲۰ آذر ۱۴۰۳
شرکت گاز استان خوزستان در اطلاعیهای از قطع جریان گاز برخی مناطق اهواز در روز سهشنبه خبر داد.
سقوط دولت بشار اسد قیمت نفت را صعودی کرد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۸ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۳۹ سنت رسید.
آسیبهای زیست محیطی وابستگی سرزمینی ایران به نفت
وابستگی شدید ایران به درآمدهای نفتی نه تنها بر اساس پدیده نفرین منابع(تناقض فراوانی) باعث دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی متناسب نشده، بلکه آسیبهای زیست محیطی قابل توجهی نیز به همراه داشته است. استخراج و مصرف بیرویه منابع نفتی، آلودگی خاک و آب، تخریب اکوسیستمها و تغییرات اقلیمی را به دنبال داشته است.
وزارت نفت به تعهدات گازی خود در قبال فولادسازان عمل کند
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: صنعت فولاد فقط ۵ درصد از گاز کشور را مصرف میکند، اما همین میزان هم متاسفانه تامین نمیشود.
مجوز ۳۰ میلیارد دلاری برای سرمایهگذاری خارجی/ اختیار افزایش قیمت بنزین به دولت سپرده شده است
بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۴، چهارمین روز و نهمین جلسه بررسی خود را سپری کرد. نمایندگان مجلس در روزهای اخیر ابتدا بخش درآمدی لایحه بودجه را بررسی و پس از آن طبق روال مرسوم وارد بررسی بخش هزینهای بودجه میشوند.
طرح جدید بنزینی روی میز دولت/ آماده باشید
شهرام دبیری ، معاون رئیسجمهور گفت: دولت با این موضوع موافق است که سهمیه بنزین را به کد ملی اختصاص دهد و آن را پیگیری میکند.
تخصیص بنزین به کد ملی هر ایرانی؛ برنامه دولت همین است؟
اغلب مقامات کشوری با طرح تخصیص بنزین به کد ملی موافق و هم نظر هستند و به احتمال زیاد در آینده همین طرح اجرا میشود.
قیمت بنزین چقدر گران شد؟ +عکس
قیمت بنزین از سال ۱۳۵۵ تا به امروز ۵۰۰۰ برابر شده و طی این مدت ۲۰ مرتبه قیمت بنزین دستخوش تغییر شده است.
راه حل رئیس جمهور برای رفع خاموشیها
رئیسجمهور گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ما ناترازی در حوزه انرژی است؛ بهجای قطع برق کارخانهها میتوانیم برق برخی ادارات را قطع کنیم و کارمندان را به دورکاری بفرستیم، زیانی که از این طریق به اقتصاد وارد میشود، احتمالاً کمتر از قطع برق صنایع است.
دولت نباید تنظیمگر بازار انرژی باشد
رئیس انجمن بهینهسازی مصرف انرژی معتقد است دولت باید تنظیمگری انرژی را به نهادی مستقل بسپارد. این اقدام کمک میکند تا بازار انرژی جذاب شود و شاهد سرمایهگذاری بخش خصوصی باشیم.















































Friday, 26 June , 2026