مارکو روبیو در نشست منامه ضمن مشروط کردن توافق با تهران به حفظ منافع متحدان واشنگتن، مدعی شد کنترل هیچ کشوری بر تنگه هرمز را نمیپذیرد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در منامه گفت: ما خواهان توافق با ایران هستیم، اما نه توافق به هر قیمتی.
وی در اظهاراتی مداخلهجویان ادعا کرد: کنترل تنگه هرمز توسط هیچ کشوری را نمیپذیریم. همیشه برای صلحی پایدار و واقعی تلاش میکنیم که امنیت و رفاه آمریکا یا متحدانش را تضعیف نکند.
وزیر خارجه آمریکا افزود: میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که هر تصمیمی در چارچوب توافق با ایران، منافع متحدان ما را در نظر میگیرد.





























Thursday, 25 June , 2026